Ние вярваме, че компетентните бизнес решения изискват познаване на глобална информация, която ни помага да създадем глобална картина.
Усещането на пулса на пазара, винаги е било една предизвикателна задача. Днес, когато информацията ни залива отвсякъде, това е дори още по-трудно. Например, за да се направи стъпка към печеливша инвестиция, инвеститорите трябва да улавят и събират пазарни сигнали от различни източници и в различни формати. Освен това, те трябва да използват тези сигнали, за да изградят цялостна картина на финансовия пейзаж, в който оперират техните инвестиции.
Има много ситуации, при които предприятието Ви се нуждае от важна аналитична информация, ако искате да привлечете потенциални инвеститори и да реализирате приходи. Изключително ценно е да знаете колко пари печели една компания, колко служители има, в кой сектор работи, дали е част от по-голяма структура, кой я притежава, кой я контролира, кои са хората, вземащи решения и т.н. Колкото повече знаете, толкова по-голямо е конкурентно ви предимството. С достатъчно данни ще бъдете в състояние да предскажете посоката, в която избраният целеви пазар ще се развие, и ако можете да направите това, вие ще сте пред всички останали играчи.
Въпросът е, как може най-добре да аргументирате вашите бизнес решения, като се доверите на “шепота” на пазара - например съобщение за наскоро уволнен главен изпълнителен директор в новините, PR материал за сливането на две компании, база данни на трети лица за нови политически проекти) ? С други думи, дали може да създадете най-точния баланс между пълнотата и яснотата, идващи от структурираните данни в дадена база данни, както и точността и навременността, идващи от неструктурирани данни като новини, социални медии и т.н.?
Ето някои примери за това как можете да се възползвате от възможно най-подробната картина, идваща от максималния брой информационни източници.
Инвеститори при анализ на потенциала на стартиращи компании: Ако сте старши инвеститор, ще трябва да се справяте едновременно с много сигнали от пазара, за да определите кои сектори се развиват бързо или имат значителен потенциал за растеж. Вие също трябва да сканирате много компании и да се опитате да разберете кои от тях са успешни в тяхното развитие, но все още не са достигнали своя връх, така че можете да разчитате на връщането на инвестициите. За да бъдете напред в състезанието, ще трябва да следите много движещи се цели и да знаете нещата, преди вашите конкуренти.
Кредитен риск: Ако работите в отдела за кредитен риск на финансова институция, трябва да оцените дали дадена компания е рискова или не, при получаване на кредит. За да можете да направите компетентен анализ на кредитния риск, трябва да знаете колко пари прави тази компания, колко ценни са нейните активи и т.н.
Бизнес разузнаване за маркетинг и продажби: Ако сте предприятие, което иска ефективно да използва търговските си екипи, трябва да се насочите към компании, които отговарят на вашите специфични критерии като индустриален сектор, размер, позициониране и т.н. Същото важи и за Вашия маркетингов отдел. За успешен маркетинг, трябва да знаете повече за желаната от Вас аудитория, преди да можете да предлагате решения, които отговарят на техните нужди или потенциал за растеж.
Предлагаме няколко стъпки за създаването на вашето уникално решение при изготвяне профил на компаниите:
Тази стъпка включва поглъщане (инжектиране) на данни, интегриране на структурирани данни и извличане на нови знания от неструктурирани данни.
Поглъщането на данни (известно също като ETL или извличане, трансформиране, зареждане) касае преместването на данните - структурирани и неструктурирани - там откъдето произхождат, към система, където могат да се съхраняват и анализират. Например проектирането и внедряването на семантични системи от данни - база данни RDF като GraphDB, се осъществява чрез семантични услуги за интегриране на данни.
Какво ще получите:
Какво ще получите:
С помощта на естествената обработка на езика/Natural Language Processing (NLP), при която се извършва поредица от стъпки за обработка на текст, помагащи за извличането на концепции от текст, и благодарение на графът на знанието, се разширяват съществуващите набори от данни с нови факти, идващи от неструктурираните източници като новини, социални медии и т.н.
Какво ще получите:
Тук прилагаме технологията за създаване и поддържане на вашия Граф на знанията. Резултатът е фирмена и индустриална класификация, базирана на гъвкава и изразителна графична схема.
Моделът се състои от:
Графът помага за:
Какво ще получите:
На този етап осигуряваме възможности за гъвкави заявки, филтриране и интелигентно търсене.
Гъвкави заявки: това е функционалността, която ви помага лесно да формулирате вашите изисквания за търсене на информация. Една мощна RDF база данни като GraphDB осигуряма огромно предимство: не е нужно синтаксисът на заявката да съответства на синтаксиса на твърдението. Следователно, тъй като не се нуждаете от пълни познания за структурата и нередностите на данните, можете да зададете сложни въпроси.
Филтриране: - възможността за филтриране на излишна или неподходяща информация. Въз основа на сходствата на графа за знания, можете да получите препоръка само за това, което е подходящо, интересно и ценно за вас.
Интелигентно търсене: процесът на откриване на информация, който отговаря на нуждите на заявката за информация, далеч надхвърля онова, което може да се направи с просто търсене в цял текст. Тъй като по-сложните проблеми изискват всеобхватни проучвания, включващи различни запитвания, тълкуване на резултатите, усъвършенстване и т.н., ползите от едно решение, което позволява интелигентно търсене, са безбройни.
Какво ще получите:
Както виждате, възможностите за прилагане на семантичните технологии и използването на GraphDB предоставят на бизнеса и другите организации, изключителни възможности за пазарно разузнаване и монетизиране на информацията, заключена във външните и вътрешните силози от данни.
бул. "Цариградско Шосе" №135, 1784 София, България тел: +359-2-976-8310
202 N 9th St, Suite 201B, Boise, ID 83702, USA Tel: (800) 701-3710 ext. 101
© Sirma Group 2018
Привет !
Мога да отговарям на въпроси като:
Кои са в борда на Сирма?
Кой е Цветан Алексиев?
Виж Помощ за още примери
We are using your personal data to improve your browsing experience on our site. To find out more or to opt-out, please read our Privacy Policy.
By choosing I Accept, you consent to our Privacy Policy.