През последните години наблюдаваме сливане на физическия, дигиталния и биологичния свят. Организациите се конкурират, влизайки в безмилостни цикли на иновации и адаптации към новите бизнес условия. За да оцелеят, те трябва да извършат преход към т.нар. „Интелигентно предприятие“.
Сирма подпомага тази бизнес трансформация с помощта на т.нар. технологии на знанието - Knowledge Technologies (KT), които позволяват управление на корпоративното знание, вместо обработка на информация. Във всички наши проекти, решения, услуги или продукти се фокусираме върху знанието и постоянно развиваме софтуерните си технологии, за да постигнем по-доброто му управление.
Тези технологии включват изкуствен интелект, използван за придобиване на знания, системи за разсъждение, базирани на случаи, бази данни, системи за подпомагане на вземането на решения, компютърни симулации, ERP, експертни и управленски информационни системи, системи за локализиране на експертизи, уеб технологии, неструктурирани данни, хранилища на информация и др.
Първият етап от създаването на ИИ капацитета на всяка организация се свежда до разработването на корпоративни интелигентни софтуерни системи, базирани на технологии на знанието, които прилагат техники и алгоритми за изкуствен интелект, правят анализи, изпълняват автономни бизнес процеси и предоставят „човешки“ интерфейси към потребителите.